Вагітна “Слава”

Львівська Опера, безсумнівно, є однією з найбільших прикрас і туристичних принад міста. Споруджена на переламі XIX-XX століть, досьогодні є окрасою не тільки краю, а й цілої Європи. Звичайно, такі визначні споруди не залишаються осторонь людської уваги, і просто по своїй природі не можуть не обростати різними історіями, казками, міфами та легендами. Так і в нашому випадку…

На самому початку XX-го століття Зігмунд Горголевський закінчив своє творіння і увінчав Львівський оперний театр скульптурами Войтовича, що символізують генія музики(праворуч), Генія драми і комедії(ліворуч) та Глорії(чи то Слави) в самому центрі, над фронтоном, з пальмовою гілкою в руках. Десь, очевидно, одразу після цього, по цій місцевості прогулювався Антоній Марс – керівник кафедри акушерства і гінекології, декан медичного факультету, а пізніше і ректор Львівського університету. Одним словом людина, яка, як ніхто, зналася на свої професії. Його погляд привернули деякі риси в образі Глорії, а саме форма її живота. Такі форми, за його словами, характерні для жінок на четвертому місяці вагітності. Стосовно цієї теми між ним і його друзями виникає суперечка, може на гроші, або ж просто з принципу, і вони б’ються об заклад. Шукають автора скульптури – Петра Войтовича, знайшовши – беруть адресу натурщиці, яка йому позувала. І тільки приїхавши до неї, побачивши на порозі малу дитину, зрозуміли – досвідчене око Марса його не підвело. На основі дати народження дитини Антоній зміг довести, що дійсно на момент позування дівчина була вагітною…

І отак, вже понад 100 років, стоїть наша Слава вагітною.